Cax Cix Cox
Hoşgeldiniz.!!!
Cax Cix Cox
Hoşgeldiniz.!!!
Cax Cix Cox
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Yeni Başlıyanlar İçin İdeal Konu .! Gİr Gör

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Emre Malatya
Site Sahibi
Site Sahibi
Emre Malatya


Mesaj Sayısı : 152
Rep Puanı : 1000042450
Rep Gücü : 279979
Kayıt tarihi : 17/04/09
Yaş : 30
Nerden : Ankara /Eryaman

Yeni Başlıyanlar İçin İdeal Konu .! Gİr Gör Empty
MesajKonu: Yeni Başlıyanlar İçin İdeal Konu .! Gİr Gör   Yeni Başlıyanlar İçin İdeal Konu .! Gİr Gör Icon_minitimeSalı Nis. 21, 2009 6:49 pm

Nesne Mantığı : Nesne deyip deyip duruyoruz. Nedir bu nesne? İşte Nesne;
Elementlerin bir araya ge..... (Sadece şakaydı ) Visual Basicde kullandığımız
öğelere (CheckBox, CommanButton, PictureBox...) kısaca nesne diyoruz.
Nesne dememizin en önemli sebeplerinden biri, bu nesnelerin birçok özellikleri
bulunmasıdır. Örneğin nesnenin koordinatları, renkleri, fontları.... ve birçok
özellikleri bulunmaktadır.
Nesnelerin özelliklerini; program tasarım aşamasında iken Properties kutusundan veya
program içerisinde herhangidir satırdan ayarlayabiliriz.
Nesnelerin özellikleri tasarladığımız program aktif konumda iken (çalışırken),
kullanıcının isteklerine göre değişebilir veya bu özelliklere göre programın çalışma
akışı yönlendirilebilir. Örneğin;
Bilgisayarı kapat menüsünde askıya al seçeneği normalde seçilebilirken, Windows'u
güvenli kipte açtığımızda seçilemez hatta kullanıcı tarafından görülemez olmaktadır.
Burada nesnenin visible (görünürlük) özelliği false (0 yani etkin dışı) edilmiştir.
Nesnelerin Temel Özellikleri:
Her nesnenin (genelde) ortak özellikleri bulunmaktadır. Biz 2. dersde anlattığımız
nesnelerin ortak özelliklerini topluca anlatıp, farklı özelliklerini ayrıca
açıklamayı uygun gördük. Böylece her nesne için aynı şeyleri tekrarlayıp
Nesneler ve özellikleri aralarına . işareti konularak ayarlanmaktadır. Zaten Visual
Basic Nesne adını yazdıktan sonra . işareti koyar koymaz o nesnenin özelliklerini
bize göstermektedir.
Şunu da belirtmeliyim nesne isimleri Checkbox, CommanButton diye düşünülmemeli.
Nesnenin gerçek ismi programcı tarafından değiştirilebilir. CommandButton her zaman
bir CommandButton özelliği taşımakta olsa bile adı Ahmet veya portakal olabilir.
Nesnenin gerçek adını Properties kutusundaki Name kısmından öğrenebilir ve
değiştirebiliriz.
*Nesnelerde olmak yada olmamak deyimleri False(olmamak), True(olmak olarak)
nitelendirilir.
Visible : Nesne Gözüksün veya gözükmesin. Örnek;
TamamButonu.Visible = True
Enable : Nesne kullanılabilsin, kullanılamasın. Örnek;
TamamButonu.Enable = False
Font : Nesnenin yazı tipi ne olsun. Örnek;
YaziKutusu.Font = "Arial"
Heigh : Nesnenin yüksekliği (Boyu) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Heigh = 200
Width : Nesnenin yüksekliği (Eni) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Width = 200
Left : Nesnenin Konumu (Sola Uzaklığı) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Left = 200
Top : Nesnenin Konumu (Yukarıya Uzaklığı) ne olsun. Örnek;
TamamButonu.Top = 200
Color : Nesnenin rengi ne olsun (Backcolor, Maskcolor,Fillcolor ve benzerleri için
de aynı kullanım). Örnek;
TamamButonu.BackColor = rgb(100,20,35)
Burada rgb komutu kullanılmıştır. Daha ileride anlatılacak.Wink


Label Nesnesi :

Label nesnesi kısaca bahsettiğimiz gibi, bir konumu isimlendirmek veya kullanıcının
görebilmesi için ekrana yazı bırakmaya yarar. Bu nesnenin başlıca özelliklerinden
bahsetmiştik. Ayrıca
Label1.caption : Label üzerindeki yazıyı kontrol eder.
Label1.alignment : Label içerisindeki yazının sağa, sola dayalı veya ortalanmış
olacağının kontrolüdür.
Label1.autosize : Labelin boyutunu, içerisindeki yazıya göre otomatik olarak
ayarlar.
Label1.backstyle : Labelin artalan özelliğini belirtir.(Renkli veya şeffaf)
Label1.borderstyle : Label etrafındaki çerçevenin şeklini ayarlar.
TextBox Nesnesi:

Texbox nesnesi kullanıcıya bir değer sonucunu göstermek, bir yazıyı iletmek veya
kullanıcı tarafından bir değer yada bir yazı isteminde bulunmak için kullanılır.
Text1.text : TexBox içerisindeki yazıyı ayarlar.
Text1.alignment : Textbox içerisindeki yazının sağa, sola dayalı veya ortalanmış
olacağının kontrolüdür.
Text1.borderstyle : Textbox etrafındaki çerçevenin şeklini ayarlar.
Text1.maxlenght : Texboxun alabileceği en fazla karakter sayısını ayarlar.
Text1.multiline : Textbox içerisindeki yazının, text kutusu sınırına gelince
devam etmesini veya bir alt satıra geçmesini ayarlar.
Text1.passwordchar : Textbox içerisindeki karakterlerin *** şeklinde gözükmesini
sağlar(Şifre ekranlarında olduğu gibi).
Text1.scrollbar : Textbox içerisindeki yazı ekrana sığmadığında sürükleme
çubuğunun çıkıp çıkmayacağını ve çıkacağı yeri ayarlar.
Command Button (Komut Butonu) Nesnesi :

Command Button nesnesi programlarda gördüğümüz düğmelerin görevini yapar. Kısaca
İşlemi onaylama, seçeneği kabul etme, işlemi iptal etme gibigörevler üstlenebilir.

Command1.caption : Buton üzerinde gözüken yazı.
Command1.disablepicture : Buton disable konumunda iken üzerinde gözükecek resim
Command1.downpicture : Buton basılı konumda iken üzerinde gözükecek resim.
Command1.picture : Buton normal konumda iken üzerinde gözükecek resim.
Command1.style : Butonun Windows standartlarında olup olmayacağının ayarı.
Command1.backcolor : Buton Windows standardında değil ise gözükeceği renk ayarı.
Command1.default : Form içerisinde Enter tuşuna basıldığı zaman bu tuşun
kendiliğinden basılmasını sağlar.
Command1.cancel : Form içerisinde Esc tuşuna basıldığı zaman bu tuşun
kendiliğinden basılmasını sağlar.

PictureBox Nesnesi :PictureBox nesnesi program içerisinde resimsel veya grafiksel konumların yer
almasını sağlar. Örneğin; kişi, adı ve soyadını girdikten sonra resmini programını
eklemek ister ise bu nesnenin kullanılması gerekir. En azından bu nesne ile
ihtiyacını görür(Bu nesne olmadan da resim konulabilir demek istiyorum).

Picture1.appearance : Picture Nesnesinin 3D veya normal çerçeve görünüşünde
olmasını ayarlar.
Picture1.borderstyle : Bu değer Picture nesnesinin çerçeve çizgilerini gösterir
ve gizle
Picture1.picture : Picture nesnesi içerisindeki reisimin ne olacağını ayarlar
Picture1.autoredraw : Picture nesnesinin taşıma esnasında ve form yenilendiğinde
otomatik yenilenip yenilenmeyeceğini yarlar. Eğer picture nesnesi içerisindeki
resminiz bazı durumlarda bozuk görünüyorsa bu değeri değiştirmeniz gerekir.


CheckBox Nesnesi :
Bu nesne ile kullanıcıya bir olayı kabul edip etmediğini veya bir ve birden fazla
seçeneklerden hangilerini seçtiğini sorabilirsiniz.
Checkbox1.disablepicture : Nesnenin etkin değilken üzerinde gözükeceği resim.
Checkbox1.downpicture : Nesnenin seçili olduğu konumdaki resimi.
Checkbox1.picture : Nesnenin seçili olmadığı konumdaki reisimi.
Checkbox1.value : Nesnenin seçili, seçili değil yada yarı seçili olacağı ayarlaması.
Checkbox1.style : Nesnenin Windows standardında veya buton şeklinde olacağının
ayarı.


OptionButton Nesnesi :
Bu nesne sayesinde kullanıcıya birden fazla seçenek arasında hangisini tercih
ettiğini sorabilirsiniz. Kullanıcı form içerisindeki OptionButton lar arasından en
fazla birisini seçebililir. Eğer iki ayrı gruptan oluşan sorularınız varsa bu
soruların seçeneklerini ayrı frameler içerisine koyarak birden fazla seçeneğin
seçilmesini sağlayabilirsiniz.
Option1.disablepicture : Nesnenin etkin değilken üzerinde gözükeceği resim.
Option1.downpicture : Nesnenin seçili olduğu konumdaki reisimi.
Option1.picture : Nesnenin seçili olmadığı konumdaki reisimi.
Option1.value : Nesnenin seçili veya seçili değil olacağı ayarlaması.
Option1.style : Nesnenin Windows standardında veya buton şeklinde olacağının ayarı.


ComboBox Nesnesi :
Teknik olarak OptionButtons ile aynı görevi yaptığını söyleyebiliriz. Fakat bu
nesnenin görünüşü biraz daha değişiktir ve farklı yerlerde daha kullanışlı
olabilmektedir. Aralarındaki farkı anlamak için Örnek butonlarındaki görünüşlere göz
atabilirsiniz.
List1.sorted : Combobox içerisindeki listenin alfabetik sıraya dizilmesini sağlar.
Combo1.style : Combobox içerisindeki listenin seçilebilme özelliklerini ayarlar
Combo1.additem : Combobox içerisine yeni bir seçenek eklemeye yarar. Bu
parametreyi Properties Menüsünde bulamazsınız. Sadece program içerisinde kodları
yazarken kullanabilirsiniz
Combo1.clear : Combobox içerisindeki bütün listenin silinmesini sağlar. Bu
özellikte additem özelliği gibi Properties bölümünde bulunmaz.
Combo1.index : Combobox içerisindeki listeyi ayarlamanızı sağlar. Bu kısımda alt
satıra geçe bilmek için Enter tuşu yerine Ctrl+Enter tuş kombinasyonunu
kullanmalısınız.


ListBox Nesnesi :
Bir kutu içerisinde listeler oluşturmak ve listelerde seçimler yaptırmak amacı ile
kullanılmaktadır.
List1.sorted : Listbox içerisindeki listenin alfabetik sıraya dizilmesini sağlar.
List1.style : Listbox içerisindeki listenin seçilebilme özelliklerini ayarlar
List1.additem : Listbox içerisine yeni bir seçenek eklemeye yarar. Bu
parametreyi Properties Menüsünde bulamazsınız. Sadece program içerisinde kodları
yazarken kullanabilirsiniz
List1.clear : Listbox içerisindeki bütün listenin silinmesini sağlar. Bu
özellikte additem özelliği gibi Properties bölümünde bulunmaz.
List1.index : Listbox içerisindeki listeyi ayarlamanızı sağlar. Bu kısımda alt
satıra geçe bilmek için Enter tuşu yerine Ctrl+Enter tuş kombinasyonunu
kullanmalısınız.

Frame Nesnesi : Frame nesnesi fazla önemsenmez ama optionbox ları ve checkbox lar
ile ilgili işlemlerde, bu nesnelerin farklı gruplarda kullanılabilmesi için çok
önemlidir. Frame nesnesini ekrana yerleştirdikten sonra içerisine diğer nesneleri
koymakta zorlanabilirsiniz. Daha önceden yapılmış nesneleri bu frame içerisine
taşımak için; önce nesneleri işaretleyip kesmek, daha sonrada frame üzerini sağ klik
tıklayıp yapıştır komutunu seçmek en kolay yöntemdir. Siz yinede frame yaptıktan
sonra nesnelerinizi yaparsanız, yeni nesneleri doğrudan frame içerisinde
oluşturabilirsiniz.
Frame1.borderstyle : Frame in dış çerçevelerinin olup olmayacağını ayarlar.
Line Nesnesi : Adamlar kolay çizgi çizebilelim ve çizgilerimiz form içerisinde özgür
olabilsin diye line nesnesini tasarlamışlar. Ben bu nesneyi sanırım 2 defa
kullanmıştım. Birisinde bir noktaya nişan alma efeği vermek için, Borderstyle
parametresi Dash-Dot olmak üzere bir artı oluşturmuştum. İkisini de bu artıda
kullanmıştım Smile.
Line1.borderstyle : Line nesne çizgisinin çizim tarzını ayarlar.
Line1.drawmode : Line nesnesinin arkasına gelen diğer renklere göre nasıl renk
değiştireceğinin ayarıdır.
Shape Nesnesi : Çizgi varda niye daire ve kare gibi şekiller yok demeyelim diye
birde shape nesnesi çıkarılmış.
Shape1.backstyle : Shape nesnesinin içerisi şeffaf veya renkli olsun diye
ayarlanabilsin diye.
Shape1.borderstyle : Shape nesnesinin, çerçeve çizim tarzını ayarlar.
Shape1.drawmode : Shape nesnesinin üzerine geldiği diğer renklere göre nasıl renk
değiştireceğinin ayarlanması.
Shape1.fillstyle : Shape nesnesinin iç rengini kareli, çizgili gibi ilginç
şekillerde verebilmek için.
Shape1.shape : İyi kare çizdik de daire nasıl çizeceğiz diye aramayın. Shape
nesnesini koyduktan sonra, neye benzeyeceğini buradan ayarlayacağız.
Timer Nesnesi : Üzerinde şu anlık fazla durmayacağım. Belirli zaman aralıklarında
işlemler yapmayı düşünüyorsanız bu nesneye ihtiyacınız olacak.
Timer1.interval : Zamanlamanın ne kadar olacağının ayarı.
Timer1.enabled : Her nesnede olmasına rağmen bu nesne için üzerine basarak
söylüyorum. Bu değeri enable yaparsak etkin, disable yaparsak etkin dışı
oluyor.Bu nesneyi örneğin saat yapımında kullanabilirsiniz. Nesneden saat
yapmasını bekleyemezsiniz. Sadece 1 saniye zaman birimini bu nesne sayesinde
kullanabilirsiniz.

PictureBox Nesnesi :PictureBox nesnesi program içerisinde resimsel veya grafiksel konumların yer
almasını sağlar. Örneğin; kişi, adı ve soyadını girdikten sonra resmini programını
eklemek ister ise bu nesnenin kullanılması gerekir. En azından bu nesne ile
ihtiyacını görür(Bu nesne olmadan da resim konulabilir demek istiyorum).

Picture1.appearance : Picture Nesnesinin 3D veya normal çerçeve görünüşünde
olmasını ayarlar.
Picture1.borderstyle : Bu değer Picture nesnesinin çerçeve çizgilerini gösterir
ve gizle
Picture1.picture : Picture nesnesi içerisindeki reisimin ne olacağını ayarlar
Picture1.autoredraw : Picture nesnesinin taşıma esnasında ve form yenilendiğinde
otomatik yenilenip yenilenmeyeceğini yarlar. Eğer picture nesnesi içerisindeki
resminiz bazı durumlarda bozuk görünüyorsa bu değeri değiştirmeniz gerekir.


CheckBox Nesnesi :
Bu nesne ile kullanıcıya bir olayı kabul edip etmediğini veya bir ve birden fazla
seçeneklerden hangilerini seçtiğini sorabilirsiniz.
Checkbox1.disablepicture : Nesnenin etkin değilken üzerinde gözükeceği resim.
Checkbox1.downpicture : Nesnenin seçili olduğu konumdaki resimi.
Checkbox1.picture : Nesnenin seçili olmadığı konumdaki reisimi.
Checkbox1.value : Nesnenin seçili, seçili değil yada yarı seçili olacağı ayarlaması.
Checkbox1.style : Nesnenin Windows standardında veya buton şeklinde olacağının
ayarı.


OptionButton Nesnesi :
Bu nesne sayesinde kullanıcıya birden fazla seçenek arasında hangisini tercih
ettiğini sorabilirsiniz. Kullanıcı form içerisindeki OptionButton lar arasından en
fazla birisini seçebililir. Eğer iki ayrı gruptan oluşan sorularınız varsa bu
soruların seçeneklerini ayrı frameler içerisine koyarak birden fazla seçeneğin
seçilmesini sağlayabilirsiniz.
Option1.disablepicture : Nesnenin etkin değilken üzerinde gözükeceği resim.
Option1.downpicture : Nesnenin seçili olduğu konumdaki reisimi.
Option1.picture : Nesnenin seçili olmadığı konumdaki reisimi.
Option1.value : Nesnenin seçili veya seçili değil olacağı ayarlaması.
Option1.style : Nesnenin Windows standardında veya buton şeklinde olacağının ayarı.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://inseparables.yetkin-forum.com
 
Yeni Başlıyanlar İçin İdeal Konu .! Gİr Gör
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Okumadan Konu Açmayınız .!!
» Buyrun beyler sXe 7.7 Online CS için gerekli
» Metin 2 için son çıkan surum artık sizlerle

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cax Cix Cox :: Visual Basic :: Visual Basic 6.0-
Buraya geçin: